Monday, January 30, 2006

Det blev ett pelarbord


Har under den senaste månaden letat efter det perfekt kökbordet. Kravet var att det skulle vara runt och ha inläggskivor - så man kan ha middag för många. Efter många dagars letade på blocket dök det upp - det perfekta pelarbordet från 1940-50 tal , med tre inläggsskivor som gör att bordet blir 170 långt om man vill!

Idag var så dagen då jag skulle åka iväg och titta på bordet, jag tänkte - om jag inte gillar det har jag i allafall försökt. Men jag gillade det och köpte det där och då. Tyvärr är jag världens sämsta på att pruta - enligt min medsläpade förare så skulle det bara låta "blip blip blip" om man skulle täcka alla tabbar jag gjorde som förstörde all möjlighet till prutning.

Otålig som jag är var jag naturligtvis tvungen att direkt montera upp bordet och för att kunna ställa det på plats var jag tvungen att röja köket. Mitt kök är som ni sett en krigzon, nu ser det lite bättre ut - men det är forfarande en hel del bråte kvar...... Eftersom mina blommor stod i köket/vardagsrummet var jag tvungen att flytta in dom helt i vardagsrummet - och vips nu är mitt vardagsrum en djungel. Kan någon förklara för mig hur jag ska få plats med alla dessa blommor? Eftersom jag fött upp dom alla från skott är dom mina små barn och jag får ångest bara av att tänka på att jag skulle behöva ge upp någon av dom...

2 comments:

Anonymous said...

Jisses vilket jobb du har gjort. Snyggt blir det också. :o)

Susan said...

Hi, I really like your kitchen table. did you find it that way, or did you paint it yourself. How much did you pay? I have been looking for the exact same table myself on blocket, but I haven't found one big enough yet. It has to be at least 100 cm in diameter for my family.

Any tips,